• امروز : شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 22 June - 2024
1
پیر هادی عضو شورای شهر تهران

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی وارد شدند

  • کد خبر : 8953
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی وارد شدند
رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: به برکت مجاهدت‌های شهید رئیسی و پیگیری شهرداری تهران به صورت عملی گامی برداشته شد.

به گزارش نوفه،مهدی پیرهادی روز سه‌شنبه در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در هفته محیط زیست یک هزار دستگاه تاکسی برقی وارد شد و ۲۰۰ دستگاه پلاک گذاری شد که اتفاق بسیار خوبی بویژه در راستای کاهش آلودگی‌ هوای پایتخت بود.

وی با اشاره اینکه قرار بود شهرداری نرم افزاری برای برخط کردن تاکسی‌ها ارائه دهد که هنوز انجام نشده است، اظهار کرد: اگر مشکلی در این خصوص وجود دارد علت آن توضیح داده شود.

تاکید عضو شورا بر تحویل خودروی باکیفیت به مردم

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: به برکت مجاهدت‌های شهید رئیسی و پیگیری شهرداری تهران به صورت عملی گامی برداشته شد.

سیداحمد علوی با بیان اینکه دیروز یک هزار دستگاه تاکسی برقی تحویل داده شد، اضافه کرد: ۲۰۰ دستگاه در اختیار رانندگان قرار گرفت و باید تدبیری اندیشیده شود که مردم شیرینی این اتفاق را بچشند.

وی با بیان اینکه برقی سازی به کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا کمک می‌کند، یادآور شد: چرا مردم نباید خودروهای با کیفیت سوار شوند؟ امیدواریم برقی سازی در حوزه خودرو و موتور ادامه داشته باشد.

علوی افزود: آیندگان ما را با این اقدامات قضاوت خواهند کرد و ما وظیفه داریم که شرایط را بهتر پیش ببریم و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

تقدیر رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا از شهرداری

احمد صادقی با بیان اینکه برقی سازی دستاوردهای بسیار خوبی برای مردم دارد و قطعا شهروندان لایق بهترین ها هستند، یادآور شد: با تلاش معاونت مربوطه امیدواریم مردم طعم شیرین خدمت را بچشند از شهردار تهران و تمامی مدیران مربوطه قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه علیرغم تذکرات هنوز دو سوله بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تحویل داده نشده است، تاکید کرد: با همت روسای سازمان ورزش و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ۵۹ پایگاه تخصیص یافت اما هنوز پایگاه اشراق که در اختیار اداره کل فرهنگی و هنری و یک پایگاه زیر نظر باغ موزه دفاع مقدس به سازمان مدیریت بحران تحویل داده نشده است.

رییس کمیته شفافیت شورا با اعلام اینکه زمان مراجعه برای پیگیری موضوع برخورد بدی با سازمان مدیریت بحران صورت گرفته است، گفت: هرچه سریعتر باید این دو پایگاه در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار بگیرد.

نهایی‌شدن دو دستورالعمل ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه بعد از چند ماه از شروع به کار ستاد هماهنگی نظام محلات در جلسه شنبه گذشته دو دستورالعمل به امضای رییس شورا و رییس ستاد هماهنگی ابلاغ شد، گفت: آیین نامه و شرح وظایف دبیرخانه با اختیارات وسیع نهایی شده و می‌تواند فعالیت خود را با قوت دنبال کند.

ناصر امانی با بیان اینکه دست دبیرخانه برای اداره محله و هیئت امنای محلات باز شده است، یادآور شد: تمام مسایلی که هیات امنا با آن درگیر بودند در این آیین نامه تعیین تکلیف شده و تقاضای ما این است که شهرداری این دستورالعمل را به معاونت فرهنگی و اجتماعی و مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کند.

وی اظهارکرد: دستورالعمل دوم که مهمتر است دستورالعمل تشکیل هیات امنای محلات است، اعضای آن شامل نمایندگان سازمان‌ها و نهادها و شهرداری و معتمدین منتخب شورای شهر معرفی شدند.

به گفته وی، برخی محلات جلسات را برگزار کردند و برخی نیز منتظر دستورالعمل بودند که شهرداری ظرف امروز یا فردا دستورالعمل‌ها را به نواحی و مناطق ابلاغ کند تا فعالیت‌ها به صورت هفتگی و ماهانه دنبال شود.

لینک کوتاه : https://nofeh.ir/?p=8953

ثبت دیدگاه