• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - محرم - 1448
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026
42
امام جمعه موقت شهر شال

شهر شال باید به شهرستان ارتقا یابد

  • کد خبر : 2233
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شهر شال باید به شهرستان ارتقا یابد
اگر بخشداری شال در سال 1319 مستقر میشد 20سال پیش، شال می توانست با قزوین روی مساله استان شدن رقابت کند(قزوین تا سال 1373 تحت استانداری زنجان بود و سپس به استان تهران پیوست و در سال 1376 به استان ارتقا یافت) نه اینکه الان برای شهرستان شدن این همه اذیت بشویم و برایمان رقیب درست کنند.

به گزارش نوفه نماز جمعه شهر شال به امامت حجت الاسلام حاج شیخ هاشم عاملی شالی اقامه گردید.

عاملی شالی، در خطبه دوم نکاتی درباره مشکلات مردم و شهر شال بیان کرد، وی گفت در سال 1319دولت برای شال بخشداری داد اما چون مصلحت برخی نبود  و نگذاشتند بخشداری مستقر شود ولی نهایتا در سال 1336 دولت به شال بخشداری داد که عده ای زحمت کشیدند آن را فروختند! باید به این فروشندگان خدا قوت گفت!

غریب به 80سال شال بیچاره، توسط یکسری انسانهای نادان عقب مانده است

امام جمعه موقت شال در ادامه گفت: پس از انقلاب هم یک عده در غالب دوست جلو آمدند تا به شال کمک کنند اما خیانت کردند

عاملی شالی خطاب به مردم شال عرض کرد: منتظر نباشید کسی خارج از شهر شال بیاید برای این شهر کار کند، هر چند نماینده مجلس ما بومی نیست اما ما موظف هستیم مطالبه گری کنیم تا حق 80ساله شال برگردد و فرصت هم محدود است اکنون دولت و مجلس همسو هستند تا این فرصت تمام نشده است باید حق شال را به شال بدهند.

کارها باید در مسیر قانونی شکل بگیرید. اما اگر بخشداری شال در سال 1319 مستقر میشد 20سال پیش، شال می توانست با قزوین روی مساله استان شدن رقابت کند(قزوین تا سال 1373 تحت استانداری زنجان بود و سپس به استان تهران پیوست و در سال 1376 به استان ارتقا یافت) نه اینکه الان برای شهرستان شدن این همه اذیت بشویم و برایمان رقیب درست کنند.

در سالی که بخشداری شال را به بوئین زهرا فروختند(1336) بوئین زهرا 2هزار نفر جمعیت نداشت!

عاملی شالی  در ادامه گفت، در سال 1363بنده در ستاد انتخاباتی مرحوم حاج سیدصادق موسوی(ره) بودم آن زمان بوئین زهرا 4هزار نفر جمعیت نداشت.

ما چیزی خلاف قانون نمی خواهیم حق شال در طی 80 سال گذشته از بین رفته است ما فقط حق خودمان را می خواهیم.

خیانتی که در همین اواخر شکل گرفت به شهرهای شال، اسفرورین و دانسفهان بخشداری دادند شاید از دیدگاه آنها حق باشد اما این حق نبود شهرهای اسفرورین، شال و دانسفان را با یک  تصیمیم غیر کارشناسی بیچاره کردند

حق شهر شال ارتقا یافتن به شهرستان است باید همه تلاش کنند

لینک کوتاه : https://nofeh.ir/?p=2233

ثبت دیدگاه