طی سالهای گذشته شکایات قضایی متعددی از سوی مقامات و نهادهای دولتی از خبرنگاران و اهالی رسانه عمدتا بخاطر ایفای وظایف حرفهای شده است در این راستا رئیس جمهور چهاردهم اعلام کرد نهادهای دولتی شکایات خود از اهالی رسانه را که به صرف فعالیت رسانهای آنها صورت گرفته، پس بگیرند.