دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا امروز جمعه همچون گذشته اشتباهاتش در دخالت در امور داخلی ایران را تکرار و این بار از اغتشاشات حمایت و مدعی شد که ایران به «معترضان مسالمتآمیز» شلیک میکند.
لاریجانی درباره میزان خسارت وارده به برنامه هستهای ایران اطلاعات دقیقی ارائه نکرد، اما اظهار داشت که برنامه هستهای ایران قابل نابودی نیست. او گفت: «وقتی فناوریای را کشف کردهاید، نمیتوانند آن را از شما بگیرند.
آقای رئیس جمهور با کسی سر منافع مردم و ملت تعارف ندارد اگر احساس کند عملکرد کسی آنطوری که باید باشد نیست حتماً تذکر میدهد چه به صورت شفاهی و چه به صورت دیگر
عدهای در ایران فکر نکنند که مسائل مهمی مانند مذاکرات هستهای و اسنپبک و جایی در کشور بررسی نمیشود. مسائل کشور ساده نیست و حل تزاحمها نیازمند همهجانبهنگری و بررسی تخصصی است
علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شرط ما این است که مذاکرۀ واقعی بکنیم. اگر دنبال جنگید، بروید کارهایتان را بکنید، هر وقت پشیمان شدید بیایید برای مذاکره. در این جنگ متوجّه شدند که «ایرانیها تسلیمبشو نیستند.»
دفتر گریگوریان در بیانیهای اعلام کرد که وی انتصاب لاریجانی به این سمت را تبریک گفته و برای او در این سمت مهم آرزوی موفقیت کرده است.
با هر دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان رابطه خوبی داریم. طبیعی است که انتظار ماست درباره تحولاتی که مستقیم یا غیرمستقیم منافع ایران دخیل باشد با این کشورها در تماس باشیم. در خصوص اصل موضوع انعقاد توافق صلح، این موضوع جدیدی نیست
وی گفت: فتوای رهبری نداشتن سلاح هستهای است، اگر خطایی از آمریکا صورت بگیرد، ایران با فشار مردم مجبور میشود به سمت رفتن ساخت سلاح هستهای برود.