• امروز : یکشنبه - ۴ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 28 - ذو القعدة - 1446
  • برابر با : Sunday - 25 May - 2025
3
رئیس مجلس در دیدار با وزیر آموزش و پرورش و جمعی معلمان نمونه

مجلس و دولت مصمم به جبران عقب ماندگی ها در آموزش و پرورش هستند

  • کد خبر : 12921
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۳
مجلس و دولت مصمم به جبران عقب ماندگی ها در آموزش و پرورش هستند
یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش و پرورش تغییر مدیریت است که در ۲۰ سال، شمار وزرای پیشین و سرپرستان این وزارتخانه، نزدیک به ۱۵ تا ۱۶ نفر بوده اند انی وضعیت نشان می دهد که آموزش و پرورش مهم برای ما مهم نبوده که اگر بود این اتفاق رخ نمی‌داد که البته هر کدام علت‌های خودش را دارد

به گزارش نوفه،محمدباقرقالیباف امروز دوشنبه(۱۵ اردیبهشت ماه) در دیدار وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معلمانان نمونه کشور در سخنانی گفت: یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش و پرورش تغییر مدیریت است که در ۲۰ سال، شمار وزرای پیشین و سرپرستان این وزارتخانه، نزدیک به ۱۵ تا ۱۶ نفر بوده اند انی وضعیت نشان می دهد که آموزش و پرورش مهم برای ما مهم نبوده که اگر بود این اتفاق رخ نمی‌داد که البته هر کدام علت‌های خودش را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در عمل موضوعات و مشکلات آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حل کنیم، افزود: مجلس و دولت دوره قبل و دولت و مجلس فعلی به این موضوع مهم پی بردند و امروز مصمم هستیم که عقب ماندگی گذشته را جبران کنند.

وی با اشاره به توجهی که در برنامه هفتم توسعه به حوزه آموزش و پرورش شده است، یادآور شد: در مجلس کار جمع سپاری می‌شود و طرح‌ها و لوایح مهمی که ارائه می‌شود، بر اساس جمع سپاری است و حتما باید مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره ارتباطات لازم را با جامعه معلمان در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش به صورت مداوم برقرار کند تا برای حل مشکلات فکر و ایده ارائه شود.

قالیباف اضافه کرد: معتقدم ساختار آموزش و پرورش بهانه است و در حقیقت باید برای معلم، دانش آموز و آموزش و پروش امکانات لازم را فراهم کنیم و بقیه نقش پشتیبان دارند. از طرفی دانش آموزان ما با مدال طلایی که در رقابت های جهانی کسب می کنند، نشان دادند که این ظرفیت و توانمندی در نوجوانان و جوانان کشور وجود دارد.

رئیس مجلس آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نمی توانیم بگویم که عدالت آموزشی در آموزش و پرورش برقرار است، گفت: در برخی از نقاط کشور امکانات لازم در مدارس وجود ندارد و دوره ابتدایی با امکانات ضعیف برای دانش آموز تمام می شود درحالی که دانش آموز حتی اسم خود را نمی‌تواند بنویسد. ما باید مصمم باشیم که در این دوره مجلس و دولت این بخش‌ها سروسامان داده شوند.

ضرورت اصلاح ساختارها و نظام مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف 

قالیباف در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید بر اساس سند برنامه هفتم توسعه، نظام مدیریتی برای آموزش و پرورش تعریف و ساختارها اصلاح شوند، گفت: حتما در شهریورماه امسال، مجلس از آموزش و پرورش پیگیری خواهد کرد که بر اساس ماده ۱۱۸ برنامه هفتم توسعه، چه اقداماتی برای اصلاح نظام مدیریتی انجام داده است. به عبارتی باید آموزش و پرورش بر کیفیت مدارس و ارتقاء جایگاه معلم متمرکز شده تا عدالت و منزلت معلم، ایمنی و سلامت دانش آموز فراهم شود و این موضوع نیازمند اصلاح مدیریتی در این حوزه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید رابطه بین منزل، مدرسه، مسجد، محله و فضای مجازی را به درستی در چرخه جغرافیای ایران پیش ببرد. البته باید مدرسه خوب هم بسازیم و اینکه مدرسه را بسازیم و دانش آموز از این فضای ایجاد شده به دلایل مختلفی استفاده نکند، ظلم است. اما در این راه باید از مشارکت مردم استفاده کنیم و کمک خیرین در این راه و حمایت‌های رئیس جمهور جای قدردانی دارد.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر از مشارکت مردم برای بهبود فضاهای آموزشی، کیفیت آموزش، حوزه تریبت و اوقات فراقت بچه‌ها، استفاده نکنیم در حقیقت هیچ کاری انجام نداده ایم، عنوان کرد: باید سیستم اداری را در آموزش و پرورش ارتقاء دهیم و در این راه مجلس مکلف به ارائه راهکارهای عملیاتی است.

لینک کوتاه : https://nofeh.ir/?p=12921

ثبت دیدگاه