
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوفه متخصصان صنعت هستهای موفق شدند دستگاه پایش آلودگی هستهای را تولید کنند.
برای بررسی آلودگیهای احتمالی رادیو اکتیو در صنایع هستهای از دستگاه های پایشگر استفاده میشود.
هنگام خروج پرسنل از مراکز کار هستهای باید پایش و بررسی شوند و این دستگاه ها این کار را انجام میدهد.
این دستگاه در مراکز غنیسازی، سایت های هستهای، مرکز تولید رادیو داروها و مراکز پزشکی هستهای استفاده میشود.
متخصصان صنعت هستهای این دستگاه داخلی سازی شده است و دانش فنی صفر تا صد بومی شده است.
این دستگاه قبلا جزء اقلام واردتی بوده و با تحریمها، امکان واردات نداشته و اکنون متخصصان ایرانی توانستند آنرا بومی سازی کنند.
دستگاه های قدیمی از گاز استفاده میکردند ولی این دستگاه ها دیگر این طور نیست و از فناوری جدید استفاده شده و در کمترین زمان ممکن آلودگیهای احتمالی را شناسایی و اعلامی میکند.
با تولید این محصول ایران جزء 10 کشور صاحب فناوری ساخت این دستگاه در جهان قرار گرفت.
نویسنده: مهدی غلامی











