به گزارش نوفه،ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت که از دیو کالهون، مدیر عامل بوئینگ خواسته است تا در مقابل کمیته خود حاضر شود و در حال آماده سازی قانونی است که نظارت اداره هوانوردی فدرال بر هواپیماسازان را تقویت می کند.
کالهون در ۱۹ ژوئن در مقابل کمیته دیگری در سنا حاضر شد، اما کانتول به خبرنگاران گفت که انتظار دارد مدیر اجرایی مستعفی نیز برای جلسه استماع آینده در کمیته خود حاضر شود. او گفت که ممکن است باید منتظر بمانیم تا هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در ۶ تا ۷ اوت جلسه تحقیقاتی را در مورد خطوط هوایی آلاسکا (ALK.N) برگزار کند.
برگه جدید بوئینگ ۷۳۷ MAX 9 اضطراری هوا را باز می کند.
“وظیفه ما در اینجا این است که چرا FAA توپ را رها کرد؟ چه کاری باید انجام دهیم تا مطمئن شویم FAA کار خود را انجام می دهد؟” کانتول گفت. FAA و بوئینگ بلافاصله اظهار نظری نکردند.
کانتول گفت که او همچنین به زودی قوانین پیشنهادی FAA را منتشر خواهد کرد تا آژانس را ملزم به استفاده از سیستم های مدیریت ایمنی (SMS) کند و این سوال وجود دارد که چرا FAA سیستم قوی تری نداشته است. کانتول گفت: «داشتن یک سیستم نظارتی که کار می کند واقعاً مهم است.
ماه گذشته، مایک ویتاکر، مدیر FAA به کمیته گفت که آژانس در نظارت بر بوئینگ (BA.N) “بیش از حد دور” است.
، در یک ۷۳۷ MAX 9 جدید، برگه جدیدی را قبل از یک اورژانس در هوا باز می کند، با اذعان به نظارت ناکافی در حادثه ۵ ژانویه که در آن پانل در در حین پرواز منفجر شد.
در ماه آوریل، FAA اعلام کرد که در حال نهایی کردن قوانین جدید است که از اپراتورهای چارتر، مسافربری، تورهای هوایی و سازندگان هواپیما برای پیادهسازی سیستمهای پیام کوتاه خواسته میشود.
سیستمهای پیام کوتاه مجموعهای از سیاستها و رویهها برای شناسایی فعالانه و رسیدگی به خطرات عملیاتی بالقوه هستند. خطوط هوایی ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ ملزم به ارسال پیامک هستند و برخی از شرکت های هوافضا مانند بوئینگ قبلاً به طور داوطلبانه برنامه های پیامکی دارند.